Author: luxinyue

hey, everybody. can you recommand some English songs to me? [Copy link] 中文

Post time 2006-2-23 10:12:27 |Display all floors

This is easy for you...and keep going while driving the car

Reminder: Author is prohibited or removed, and content is automatically blocked
BZZZZZZZZZZZZZZZZT BZZZZZZZZZZZZZZZZZZZT

-Nowhere can man find a quieter or more untroubled retreat than in his own soul.
Marcus Aurelius Antonius

Use magic tools Report

Rank: 6Rank: 6

Post time 2006-2-23 11:36:37 |Display all floors
Well then mikeghet, maybe this one is about 9/11.

Okay mikeghet, so the Carley Simon song couldn't be about 9/11 because it was written a dozen years before, even though all the vulnerabilities she sings about existed even then in both the World Trade Center and Shuttle Columbia too.  Well then how about this one which was written before the World Trade Center was built?  It it about 9/11?  What does the line, "But dust storms have played hell with landing folks as well" mean?  Is he singing about the air travel industry  in the wake of 9/11 or about cattle ranching?


Dusty Skies
Bob Wills

Dusty skies, I can't see nothing in sight (ah, Tommy)
Good old Dan, you'll have to guide me right
If we lose our way
The cattle will stray
And we'll lose them all tonight
(sing it out, brother
sing it out)

'Cause all of the grass and water's gone
We'll have to keep moving on
(yeah)

Sand blowing I just can't breathe in this air
'Thought it would soon be clear and fair
But dust storms played hell
With landing folks as well
Got to be moving somewhere

I hate to leave the old ranch so bare
But I got to be moving somewhere

So get along dogies (hot dogies), we're moving off of this range
Never thought as how I'd make a chain
But the blue skies have failed
So we're on our last trail
Underneath these dusty skies

This ain't tears in my eyes (no, no)
Just sand from these dusty skies.

[ Last edited by matt605 at 2006-2-23 01:41 PM ]

Use magic tools Report

Rank: 1

Post time 2006-2-23 11:45:43 |Display all floors

:)

Breathe again
Till the end
Perhaps love

Use magic tools Report

Post time 2006-2-23 13:15:03 |Display all floors
Reminder: Author is prohibited or removed, and content is automatically blocked

Use magic tools Report

Rank: 8Rank: 8

Post time 2006-2-23 15:33:44 |Display all floors
Okay mikeghet, so the Carley Simon song couldn't be about 9/11 because it was written a dozen years before, even

Well, it could be I suppose, but so could the Chinese general that planned the whole thing (according to old newsmax).

Kelley Clarkson rocks!!  Well, at least the one song.

This song is hillarious...watch the vido on yahoo for free...it's better to watch it.

Artist/Band: Shelton Blake
Lyrics for Song: Some Beach
Lyrics for Album: Blake Shelton's Barn & Grill


Driving down the interstate
Running thirty minutes late
Singing Margaritaville and minding my own
Some foreign car drivin' dude with the road rage attitude
Pulled up beside me talking on his cell phone
He started yelling at me like I did something wrong
He flipped me the bird an' then he was gone

Some beach
Somewhere
There's a big umbrella casting shade over a empty chair
Palm trees are a-growing and a warm breezes a blowing
I picture myself sitting there
On Some beach, somewhere

I circled the parking lot trying to find a spot
Just big enough I could park my old truck
A man with a big cigar was getting into his car
I stopped and I waited for him to back up
From out of no where a Mercedes Benz
Came cursing up and whipped right in

Some beach
Somewhere
There's no where to go when you got all day to get there
There's cold margaritas and hot Senoritas smiling with long dark hair
On some beach
Somewhere

I sit in that waiting room
It seemed like all afternoon
The nurse finally said doc's ready for you
you're won't feel a thing we'll give you some novivcane
That tooth will be fine in a minute or two
But he stuck that needle down deep in my gum
And he started drilling before I was numb

Some beach
Somewhere
There's a beautiful sunset burning up theatsmosphere
There's music and dancing and lovers romancing
In the soft evening air
On some beach
Somewhere
On some beach, somewhere

Use magic tools Report

Rank: 8Rank: 8

Post time 2006-2-23 15:40:22 |Display all floors
Toby Real_American Keith has a new single out titled: Get drunk and be somebody...


Now for a totally different genre....

###############
led Zeppelin - Black Dog


Hey, hey, mama, said the way you move
Gonna make you sweat, gonna make you groove.
Oh, oh, child, way you shake that thing
Gonna make you burn, gonna make you sting.
Hey, hey, baby, when you walk that way
Watch your honey drip, can’t keep away.

*ah yeah, ah yeah, ah, ah, ah., ah yeah, ah yeah, ah, ah, ah.

I gotta roll, can’t stand still,
Got a flame in my heart, can’t get my fill,
Eyes that shine burning red,
Dreams of you all thru my head.
Ah ah ah ah ah ah ah ah ah ah ah ah ah.

Hey, baby, oh, baby, pretty baby,
Tell me what you do me now.
(repeat)

Didn’t take too long ’fore I found out
What people mean my down and out.
Spent my money, took my car,
Started tellin’ her friends she wants to be a star.
I don’t know but I been told
A big legged woman ain’t got no soul.

* chorus

All I ask for when I pray,
Steady rollin’ woman gonna come my way.
Need a woman gonna hold my hand
And tell me no lies, make me a happy man.

Use magic tools Report

Rank: 8Rank: 8

Post time 2006-2-23 15:43:06 |Display all floors
This song is cool and funny in a way...


Lynyrd Skynyrd - Gimme three steps

#######

I was cutting the rug
Down at a place called the jug
With a girl named linda lu
When in walked a man
With a gun in his hand
And he was looking for you know who.
He said, ’hey there fellow,
With the hair colored yellow,
Watcha tryin’ to prove?
’cause that’s my woman there
And I’m a man who cares
And this might be all for you.’

I was scared and fearing for my life.
I was shakin’ like a leaf on a tree.
’cause he was lean, mean,
Big and bad, lord,
Pointin’ that gun at me.
I said, ’wait a minute, mister,
I didn’t even kiss her.
Don’t want no trouble with you.
And I know you don’t owe me
But I wish you’d let me
Ask one favor from you.’

(chorus)
’won’t you give me three steps,
Gimme three steps mister,
Gimme three steps towards the door?
Gimme three steps
Gimme three steps mister,
And you’ll never see me no more.’

Well the crowd cleared away
And I began to pray
As the water fell on the floor.
And I’m telling you son,
Well, it ain’t no fun
Staring straight down a forty-four.
Well he turned and screamed at linda lu
And that’s the break I was looking for.
And you could hear me screaming a mile away
As I was headed out towards the door.

(chorus)

Use magic tools Report

You can't reply post until you log in Log in | register

BACK TO THE TOP
Contact us:Tel: (86)010-84883548, Email: blog@chinadaily.com.cn
Blog announcement:| We reserve the right, and you authorize us, to use content, including words, photos and videos, which you provide to our blog
platform, for non-profit purposes on China Daily media, comprising newspaper, website, iPad and other social media accounts.